Beteendevetenskap, Media & kommunikation

Denna kurs är en del av Kraftsamling Alingsås.

Kursen är öppen för deltagare oavsett var man kommer ifrån.

Marknadsföring är inte att anställa en marknadsförare med fin utbildning så är det klart, utan det handlar om synsätt. Förr handlade det om att gå ut med ett erbjudande och hoppas att det tas väl emot. I dag är det mycket mera, I kursen möter du modern marknadsföringsteori i kombination med Mats Magnussons gedigna erfarenhet.

Grunden är att alla i en organisation är marknadsförare, med ett gemensamt ansvar. De begrepp som finns inom begreppet framgångsrik marknadsföring handlar om att vara modig, analytisk, rejäl, kommunikativ, nyhets- och aktivitetsorienterad, social, övertygande, interaktiv och intressant. Detta väver vi in i begreppet marknadsföring.

Ledare: Mats Magnusson har varit marknadschef Nowali AB, där han tog fram den halkfria sockan och lanserade denna till en världsprodukt. Han har mångårig konsulterfarenhet och varit marknadsdirektör för Almedalskoncernen, arbetat som utbildare på marknadsekonomutbildningar på IHM i Göteborg samt skrivit sex böcker inom marknadsföring plus nyligen den sjunde “Den dolda kraften” som handlar om intraprenörskap.