Hälsa & välbefinnande

Kursbeskrivning


Ett intensivt och dynamiskt träningspass för mage, rygg - och all närliggande muskulatur som bygger upp och stabiliserar vår kroppshållning, skyddar våra inre organ – och inte minst vår magkänsla (intuition)! Fokus kommer utöver styrkeövningar också ligga på vår andning och hur vi på bästa sätt använder och riktar vår energi i kroppen. Ett tufft, roligt och användbart träningspass vare sig du är nybörjare eller inte.



Målgrupp


Den här kursen riktar sig till dig som vill förbättra och förstärka din hållning och få en bra medvetenhet om bålen och dess styrka.



Mål


Efter avslutad kurs har du blivit starkare i din bål. Förbättrat din hållning och skapat en medvetenhet som gör att du inte sjunker ihop lika lätt.



Innehåll


Core Energy är en blandning av pilates, yoga och rena styrkeövningar. Kursledaren instruerar, förklarar och vägleder. Programmet som följs fungerar så att både nybörjare och mer vältränade kan göra det. Bra för alla åldrar och alla kroppstyper. Man kan anpassa varje rörelse för att passa varje individ. Lär dig de övningar som är bäst för dig och ta med den kunskapen hem för att kunna använda den hela tiden.



Studiematerial


Yogamatta finns att låna men går bra att ta med sig sin egna.



Om kursledaren


Sofie Eriksson är utbildad dansare på ”Iwanson international school of contemporary dance” och utbildad koreograf på ”SOZO visions in motion” i Tyskland.
Vidare utbildad på ”Broadway Dance Center” i New York.


Jobbat som dansare för ”Staatstheater Kassel” och för ”SOZO visions in motion Company”.


Har arbetat med koreografer så som Andera Heil, Evangelos Poulinas, Pia Fossdal och Isabella Blum.