Hälsa & välbefinnande

Kursbeskrivning


Vill du få enkla, praktiska verktyg för att hantera vardagens stress och jäkt - då är den här kursen för dig. Vi gör lugn, mjuk Mediyoga som alla kan delta i, passen går även att utföra på stol. Du utgår ifrån där du befinner dig.



Målgrupp


För dig som upplever påtaglig stress i ditt liv och vill ta kommandot över ditt liv. Du vill träna hemma, minst 15 min/ dag mellan tillfällena för att tydligare känna av effekterna.



Mål


Kunna använda dig av enskilda yogaövningar och andningsövningar för att varva ner. Få en förståelse för hur stress påverkar dig, fysiskt, mentalt och emotionellt.



Innehåll


Mediandning (det långa, djupa andetaget)
Yogaövningar
Fokuseringstekniker
Djupavslappning
Meditation
Delning
Kunskaper om hur kroppen påverkas av stress - rent fysiologiskt men även energimässigt.



Studiematerial


Ta gärna med filt och yogamatta. Om du inte har finns det att låna på plats.
Du får under kursens gång pdf’r på det vi går igenom så att du kan fördjupa dig och träna hemma mellan träffarna.



Om kursledaren


Ewa Hörnfalk Fahlén är diplomerad lärare och terapeut i Mediyoga. Ewa har arbetat med Mediyoga sedan 2014 gentemot både företag och privatpersoner, med både yngre och äldre deltagare. Ewa har även en utbildning i Yoga vid stress & utbrändhet, steg 1-3 och har även egen erfarenhet av utmattningsdepression och att bli hel med hjälp av Mediyoga. För Ewa så är yoga och meditation fantastiska verktyg för att må bra i både kropp, sinne och själ.