Hälsa & välbefinnande

Kursbeskrivning


Vi blandar övningar från hathayoga (yang) som är fysiska och ger styrka och balans med övningar från Yinyoga (Yin) som är lugna och meditativa för bättre rörlighet.



Målgrupp


Passet passar dig som vill komma i balans och harmoni och få mer energi.



Mål


Målet med kursen är att bli starkare och rörligare samt få bättre kontroll på andning, och minska stress.



Innehåll


Yin bygger på Yinyoga som är lugn, stilla och balanserande, där man stretchar sin bindväv för att öka rörlighet, minska stelhet och smärta i bla ländrygg. Liggande/sittande positioner under 1-3 minuter.
Yang bygger på Hatahyoga som är mer dynamisk och styrkemässig. Vi jobbar med att lösa blockeringar i våra energibanor(meridianer)och bli starka och rörliga. Vi kommer göra solhälsningen A och sedan stående övningar lite efter årstid.



Kursmaterial


Vi använder oss av yogamattor (ta med egen om du har) annars ta med en handduk att lägga ovanpå mattan samt en egen filt eller tröja om du är frusen.



Om kursledaren


Marie Seffel är certifierad chiballinstruktör och certifierad massage- laser och friskvårdsterapeut och har arbetat 20 år som gruppträningsinstruktör, styrketräningsinstruktör och massör. Marie arbetar på heltid med friskvård och träning och har en friskvårdspraktik i centrala Kungsbacka.