Hälsa & välbefinnande

Kursbeskrivning


En yogaform för dig som vill varva ner från den yttre stressen och stimulansen en stund. Fokus på andning och återhämtning för att stilla sinnet och kroppen. Vi intar passiva positioner som hålls minst 3 min för att hitta en mjuk stretch och lugna sinnet.



Målgrupp


Passar både nybörjare och dig som redan är bekant med yoga. För dig som vill varva ner och minska på stress och spänningar.



Mål


Själv kunna praktisera enklare övningar hemma. Både andningsövningar för att komma ner i varv och fysiska yogapositioner.



Innehåll


Grundläggande yinyogapositioner (Inga muskulära positioner utan vilsamma positioner som minskar på stress och spänningar)

Andningsövningar

Meditation

Avslappning



Studiematerial


Ta gärna med filt och yogamatta. Om du inte har finns det att låna på plats.



Om kursledaren


Cecilia Rönn är utbildad Hathayoga- och yinyogalärare. Cecilia har också varit på Vipasanna kurs för at fördjupa sina kunskaper inom meditation. Cecilia kom i kontakt med yoga första gången för 15 år sen och de senaste 5 åren har det varit en daglig del av Cecilias liv. Yoga och meditation är ett fantastiskt verktyg till att lyssna på ditt inre, stilla intrycken utifrån och hitta en balans i livet.