Marknadsföring och sociala medier

Nedanstående kurser kan arrangeras hos SV, eller på din arbetsplats både i Nässjö och på annan ort. 

Välkommen att kontakta SV Nässjö, 0380-131 40, nassjo@sv.se

 

FRAMGÅNG PÅ WEBBEN

Sociala Medier • Användarevänlig och tillgänglig webbdesign • Sökmotoroptimering • E-post marketing

Mer än 66 % av alla som står inför ett större inköp googlar innan för att leta efter en leverantör eller för att skapa sig ett intryck av ett företag. Att bli hittad på webben och att få en bra plats i Googles resultatlista blir alltmer viktigt för företagen. Utöver det finns det många fler åtgärder (Google Adwords, e-postkampanjer, sociala medier som Facebook och Twitter, en hemsida som verkligen säljer) för att marknadsföra dina produkter eller tjänster och som hjälper dig vinna nya kunder via webben.
Sammanfattningsvis så behöver du mycket mer än bara några färgglada sidor på nätet. Under kursens gång tittar vi på vilka praktiska knep dagens marknadsförare kan använda sig av på Internet för att effektivt marknadsföra sig.

Kursen sker i samarbete med Studio V19 AB, ledare Bernd Lindemann.

 

SÖKMOTOROPTIMERING (SEO)

För att bli hittad där kunderna letar efter dina produkter eller tjänster, gäller det idag att hamna så högt upp som möjligt i sökmotorernas sökresultat (t.ex. Google).
Här är kursen som behandlar alla relevanta detaljer i sökmotoroptimering, både för dig som vill göra den själv och för dig som vill köpa in tjänsten och vill veta vad man ska kräva av en extern leverantör.
Målet är att utbildningen ska spara in på externa konsultarvoden - samtidigt som du får fler besökare på din hemsida, med möjligheten att vinna dem som kunder.
Vi går igenom hur Google och andra sökmotorer "tittar" på en hemsida och vilka punkter som är viktiga för deras "värdering". Vi går också igenom hemsidans struktur och innehåll ur sökmotorernas perspektiv samt tittar på hur andra faktorer, som ingående länkar, påverkar vår hemsidas värdering och hur vi kan förbättra dem. Självklart kommer du att lära dig vad du INTE får göra och hur Googles senaste ”update” Pingvin påverkar din hemsida.
Tillsammans gör vi, i mån av tid, också en analys av några av deltagarnas egna hemsidor för att direkt kunna använda det vi har lärt oss. Du får konkret feedback på hur bättre resultat i sökmotoroptimeringen kan uppnås och vad som borde ändras.

Kursen sker i samarbete med Studio V19 AB, ledare Bernd Lindemann.

 

 

MOBILANPASSAD WEBBDESIGN ELLER EN APP?

Ta hand om besökarna på din hemsida.
Inom kort kommer surfandet med mobila enheter (smartphones och läsplattor) att överstiga det med stationära datorer. Under de närmaste fem åren beräknas den mobila datatrafiken att tiodubblas. Takten i förändringen är svindlande. Beroende på vilken bransch man som företagare är verksam i, ligger trafiken från mobila enheter redan på mellan 5-40%.

Vilka möjligheter finns för dig som företagare att, trots de stora förändringar som sker, nå ut till dina kunder. Det finns tre grundläggande vägar vi kommer att diskutera för- och nackdelar på så att du hittar bästa lösningen för just ditt behov:
• antingen gör ingenting
• skaffa en App
• gör mobilanpassad webbdesign

Kursen sker i samarbete med Studio V19 AB, ledare Bernd Lindemann.

 

FLER KUNDER GENOM HELHETSSYN PÅ FÖRETAGETS VARUMÄRKE

En kurs för beslutsfattare på olika nivåer i organisationen. Vad är ett varumärke och hur bygger man ett sådant? På den här kursen får du svar på den frågan. Vi går igenom kommunikation, personal, hemsida, marknadsföring, strategi etc. Du får grepp om hur du utvecklar varumärket så att fler kunder hittar till ditt företag.

Kursen sker i samarbete med Atheragram Structura och Studio V19 AB
Ledare är Margareta Carlsson och Bernd Lindemann.