Yoga - Yinyoga

Yoga - Yinyoga

Hälsa & välbefinnande

Innehåll och upplägg:
Yinyoga är en mjuk yoga där vi håller, till största delen, positionerade rörelser med en lätt, mjuk stretch, utförda i stillhet och medveten närvaro under en längre tid (3-5 min) med stor fokus på andningen. I yinyogan vill vi komma åt kroppens fascia, bindväv. Detta uppnås genom att inte gå så djupt i stretchen och hålla positionen en längre stund. Stort fokus ligger på området runt höfter och ländrygg. Yinyoga balanserar energi och cirkulation mycket effektivt. Detta för att lossa spänningar och blockeringar som sitter i kroppens energisystem och kan orsaka olika typer av obalans i kroppen. Passar bra för nybörjare.

Kursledare:
Angelika är fysioterapeut och utbildad Vinyasa yoga lärare hos Raja Yoga i Lund. Angelika har också kompletterat med Yinyoga och reser regelbundet till Yoga utbildningar/workshops för vidareutbildning. Med hjälp av yoga vill hon inspirera till ökad medvetet liv, att vara här och nu och att hitta sig själv.

Bra att veta:
Kom gärna i god tid, ta med liggunderlag/yogamatta och en liten filt. Tänk på att du inte äter minst en timma innan yogapasset.
Vid anmälan är det bra om du anger din mailadress, för vidare kontakt. Cirkelstarter är preliminära.
Du får en kallelse till kursen ca en vecka före kursstart. Vi kontaktar dig om något ändras.
Vi reserverar oss för att behöva ställa in cirklar med för få anmälda deltagare.