Mindfulness och mediyoga

Mindfulness och mediyoga

Hälsa & välbefinnande

Vill du lära dig andas optimalt, på ett sätt som balanserar nervsystemet, ökar koncentrationen, fokus och samtidigt minskar stress. Kom och lär dig övningar som vid regelbunden träning hjälper oss att behålla lugnet även då vi möter utmaningar.

Kursinnehåll och mål
Vi utför enkla övningar för ökad medvetenhet om tanke, kropp och känsla och en förståelse för hur vi själva kan påverka dessa t.ex. genom vår andning.

vecka 1- Fokus på andningen. Denna vecka läggs grunden till korrekt andning.
vecka 2 - Känn din kropp. Denna vecka handlar om att komma i kontakt med kroppen och utveckla tillit till kroppens signaler.
vecka 3 - Fri från spänningar med Yoga. Denna vecka introduceras du i enkla yogaövningar som frigör spänningar och underlättar ditt inre fokus.
vecka 4 - Hitta ditt ankare. Denna vecka tränas koncentration, uppmärksamhetsförmåga och förmågan att släppa oro, ältande etc.
vecka 5 - Acceptera alla känslor. Denna vecka handlar om att acceptera alla typer av känslor.
vecka 6 - Skapa din dag. Denna vecka handlar om att bli medveten om att vi till stor del skapar vår egen verklighet, bland annat genom våra tankar.