Yoga för balans och smidighet fortsättning

Yoga för balans och smidighet fortsättning

Hälsa & välbefinnande


Yoga för balans och smidighet - fortsättningskurs
Vill du utöva yoga och samtidigt få med dig verktyg för att bli lugnare, tänka klarare och hitta mer energi i vardagen? Då är våra yogakurser något för dig.

Denna inriktning är för dig som har gått minst en yogakurs tidigare (kan även vara från andra yogatraditioner) och vill fördjupa din kunskap om yoga. Vi arbetar med kroppsrörelser (asana), andningsövningar (pranayama), avslappnings- och meditationsövningar. Vi fördjupar oss även i koncept från yogans tusenåriga filosofi. Vi bygger vidare på kunskapen från tidigare kurser och introducerar nya kroppsrörelser (asana) och även något längre serier (vinyasa), lär oss nya andningstekniker, fokuseringsövningar och meditationstekniker utifrån gruppens intresse.

Yoga S lär ut yoga i Krishnamacharayas tradition som fokuserar på individanpassning även i grupplektioner. Våra lektioner är temabaserade och bygger successivt vidare på tidigare lektioner. Läs gärna mer på www.yogas.nu

Varje tillfälle inleds med ca 15 minuters fika, vi bjuder på ekologiskt te. Själva yogautövandet börjar 18.15 och yogamattor och filtar finns att låna.


Ledare
Sara Rondahl, diplomerad yogalärare enligt Krishnamacharyas tradition (KYHF, 500 timmar).

Bra att veta
Läs gärna mer på www.yogas.nu