Yoga för styrka och smidighet

Yoga för styrka och smidighet

Hälsa & välbefinnande


Vill du utöva yoga och samtidigt få med dig verktyg för att bli lugnare, tänka klarare och hitta mer energi i vardagen? Då är våra yogakurser något för dig.

Denna inriktning är för dig som vill arbeta med lite längre serier (vinyasas) och statiskt (att stanna i en position flera andetag) för att jobba med styrka, balans och smidighet. Vi arbetar med rörelser (asanas) och aningsövningar (pranayama). Varje pass inleds med en kort teoridel där du får lära dig mer om yogans tusenåriga livsvisdom och avslutas med en stunds avslappnings- eller meditationsövning. Passar såväl nybörjare som vana yogautövare som inte har aktuella skador eller smärtproblematik.

Yoga S lär ut yoga i Krishnamacharayas tradition som fokuserar på individanpassning även i grupplektioner. Våra lektioner är temabaserade och bygger successivt vidare på tidigare lektioner.

Ledare
Sara Rondahl, diplomerad yogalärare enligt Krishnamacharyas tradition (KYHF, 500 timmar).

Bra att veta
Läs gärna mer på www.yogas.nu
Kom i god tid, vi finns på plats minst 20 minuter innan och bjuder på ekologiskt te.
Yogamattor och filtar finns att låna.