Studieförbundet Vuxenskolan erbjuder vävning centralt i Stockholm

Pressmeddelande 2013-01-16

Studieförbundet Vuxenskolan erbjuder vävning centralt i Stockholm

Nu öppnar en helt ny vävlokal på Kungsholmen i Stockholms innerstad. Studieförbundet Vuxenskolan vill nå så många som möjligt och håller därför korta kurser under hela året.

Vid årsskiftet 2011-2012 lämnade Studieförbundet Vuxenskolan Hantverksgården Skogsbo i Bromma där vi länge haft just hantverksverksamhet. Det var naturligtvis sorgligt att packa ned vävstolar och avbryta verksamheten - därför är det nu extra glädjande att berätta att vi återigen kan erbjuda vävundervisning och kursverksamhet vid riktiga golvvävstolar centralt på Kungsholmen i Stockholm.

Detta med start nu i februari 2013. Vår önskan är att så många som möjligt skall få tillfälle att väva och utvecklas inom vävning - därför erbjuder vi flera olika kortkurser med möjlighet att lära sig mer om både teknik och material. Att lära sig planera en väv, väva en trasmatta eller lär sig väva rya, flossa och röllakan.

Efter förra årets slöjdjubileum känns det särskilt roligt att önska nya vävare välkomna till vävstolarna för att upptäcka vävningen! Läs om kurserna på www.sv.se/stockholm.

För ytterligare information, kontakta

Sara Kristensson, kommunikationschef och chef för Allmänmarknad vid Studieförbundet Vuxenskolan Stockholm

sara.kristensson@sv.se

Klicka här för att ladda ner pressmeddelandet som pdf