Hälsa & välbefinnande

Stress påverkar vår hälsa på olika sätt.
Hur kan vi bli mindre stressade?
Att förstå och hantera stress handlar om att arbeta med sin egen balans – oavsett vilken slags vardagssituation man har.

I denna kurs kommer du
• att både få tydlig fakta om stress och kroppens sätt att möta påfrestningar på.
• få jobba med just din egen situation.
• hitta dina egna sätt att slappna av och få energi tillbaka, på kort och lång sikt.

Innehåll i föreläsningspass
• Stresskunskap - Saker som stressar just dig och hur.
• Aktiva återhämtningsstrategier.
• Att skapa balans mellan aktivitet och återhämtning.
• att stå upp för sig själv och ta hand som sig själv och sin hälsa.
• Att vara god vän med sig själv.

Hemuppgifter som man jobbar enskilt med ges vid första träffen.
28 dagars medveten andningskurs (del av hemuppgifter) inkl. Relaxator (250kr) och sov-tejp, ingår i deltagaravgiften.

Övrigt kursmaterial ingår.

Bekväma kläder är bra att ha, då vi kommer att röra oss en del.
Har du en fysisk funktionsvariation jobbar vi såklart runt dina möjligheter.

Steg 1 30/3 klockan 9–16 med uppehåll för lunch.
Steg 2 18/5 klockan 9–16 med uppehåll för lunch.
Lunch och fika ingår.


Kursledare
Sara Grönlund är auktoriserad socionom med vidareutbildning i psykoterapi (Steg 1). KBT- inriktning. Mångårig erfarenhet av samtalsbehandling avseende psykisk ohälsa, samt både kliniskt och pedagogiskt arbete kring sexuell hälsa/ohälsa och relationer. Arbetar med konflikthantering och grupputveckling på̊ individ-, grupp-, organisationsnivå̊.
Ordförande i RFSU Jämtland. Arbetar f.n. som familjerådgivare.

Ann-Sofie Cardenas arbetar ofta ideellt med strategier påverka välmående och självkänsla via fysisk aktivitet. VD Cuddlings AB, Familjehemsmamma, Coach Taekwondo, Licenserad Let Go space holder, Licenserad Barn I Balans (barnyoga och rörelse), lic. Andningsinstruktör.

Har du frågor om kursen? Skriv till oss info@cuddlings.com