Mat & dryck

En kurs för dig som är trött på att banta och istället vill lära dig att äta medvetet och njutningsfullt utan dåligt samvete.
Vi vet många gånger vad som är bra och nyttigt att äta och vilken mängd som är lagom. Ändå är det så lätt att ta till sötsaker och annan "tröstmat" när vi känner oss trötta, ledsna, arga, uttråkade och en rad andra känslor. Vi har lärt oss att maten kan dämpa och lindra, men det är bara för stunden. Problemen vi vill fly ifrån finns kvar efter chokladkakan och vi har då dessutom fått ett dåligt samvete att brottas med.

I den här kursen får du förståelse för vilka mekanismer det är som gör att du äter det där du inte borde. Du får också praktiska redskap och tankeövningar med KBT-inriktning som hjälper dig att ta kontrollen över ditt känsloätande.

Gruppdiskussioner och hemläxor i veckorna gör innehållet extra kraftfullt.

Dag och tid
Start: måndag 19 oktober, kl 19.00-20.15
Antal: 6 tillfällen

Online
Du kommer i god tid innan kursstarten få instruktioner om hur du loggar in på kursen och deltar på distans. För att genomföra kursen behöver du tillgång till dator, headset och internetuppkoppling.

Bra att veta
• Detta är en distanskurs som hålls online.
• Länken till kursen skickas till dig dagen innan kursen startar.
• Vi skickar kallelse/faktura via e-post inför kursstarten.

Kursledare
Ulrika Gabriel är pedagog, beteendevetare och kostrådgivare.
"Min syn på kost och hälsa har vuxit fram genom åren, egna erfarenheter, utbildningar och en nyfikenhet på de senaste rönen inom forskningen. Det jag har kommit fram till är att det inte finns en metod som passar alla. Det finns inte en typ av kost/diet som alla bör äta eller en sorts träning som alla mår bra av. Vi måste istället bli duktigare på att lyssna på våra individuella behov. Några generella råd har jag dock."

Rabattkoder
För att få ta del av en rabatt behöver du skriva aktuell rabattkod i rutan vid anmälan online.
Rabatten kan ej ges i efterhand när anmälan är genomförd.