Hälsa & välbefinnande

Mamma - Baby Yoga, Prova på

Möt andra mammor och bygg upp kroppen efter förlossningen. Genom övningar för de djupa magmusklerna och bäckenbotten blir du starkare inifrån. Under passet varvas stärkande övningar med rörelse och stretchning. Övningarna är en blandning av yoga, pilates och sjukgymnastik och utförs i ett lugnt tempo som hjälper dig att öka din kroppskännedom och rörlighet. Under passet går läraren runt och ger individuell guidning med tips och råd.
Bebisar (innan de kan krypa) är välkomna att vara med under passet. Ta gärna med en filt som de kan ligga på.
Passet är utformat så att det lämpar sig även för den som är gravid eller för den som fått barn för en tid sedan men inte kommit igång med träning ännu. Alla som vill öka sin medvetenhet om kroppen och musklerna i bäckenbotten och magen kan vara med.
Inga förkunskaper krävs men det är bra om du varit på din efterkontroll.
Ta med egen yogamatta eller liknande.

Det är kostnadsfritt att delta och bara dyka upp

För frågor om yogan kontakta Sara från Yoga Grums på info@sarajane.se

För de som vill, fortsätter kursen följande datum 19/11, 26/11, 3/12 samt 10/12 kl 13:00-13:45. Då kostar den 495 kr för samtliga träffar