Lättläst - Inga gränser för Cirkus Gränslös

Klas Rudolfsson övar en balanskonst. 
Han har varit med i Cirkus Gränslös sen den startade år 2000. 

Hans mamma trodde cirkus kunde passa honom.  

Nu är han cirkusartist efter att ha varit med i 18 år! 

 

Det Klas gör ser svårt ut. 

Men det svåraste är att tänka ut numret, säger Klas. 
Han vill att folk ska njuta när de tittar på cirkusen. 

 

Danny Eriksson är ledare för Cirkus Gränslös. 

– Här finns verkligen lusten i mötet med publiken, säger Danny. 

Cirkusen har spelat i både Sverige, Tyskland och Grekland. 

 

När cirkusnumren skapas sker det i en studiecirkel. 

Studiecirkeln görs med Studieförbundet Vuxenskolan. 
 
Deltagarna måste inte vara bäst från början.  
Men man utmanas att lära sig mer och mer. 

 

 

 

 

Lättläst bearbetningKjell Stjernholm 

Foto: Elin Sahlin 

 

Placering 

Goda exempel från SV 

 

Taggar 

Goda exempel från SV 

Målgrupp Intellektuell funktionsnedsättning 

Profilområde kultur