Lättläst - Inga gränser för Cirkus Gränslös
Klas Rudolfsson övar en balanskonst.
Han har varit med i Cirkus Gränslös sen den startade år 2000.
Hans mamma trodde cirkus kunde passa honom.
Nu är han cirkusartist efter att ha varit med i 18 år!
Det Klas gör ser svårt ut.
Men det svåraste är att tänka ut numret, säger Klas.
Han vill att folk ska njuta när de tittar på cirkusen.
Danny Eriksson är ledare för Cirkus Gränslös.
– Här finns verkligen lusten i mötet med publiken, säger Danny.
Cirkusen har spelat i både Sverige, Tyskland och Grekland.
När cirkusnumren skapas sker det i en studiecirkel.
Studiecirkeln görs med Studieförbundet Vuxenskolan.
Deltagarna måste inte vara bäst från början.
Men man utmanas att lära sig mer och mer.
Lättläst bearbetning: Kjell Stjernholm
Foto: Elin Sahlin
Placering
Goda exempel från SV
Taggar
Goda exempel från SV
Målgrupp Intellektuell funktionsnedsättning
Profilområde kultur