FAQ om E-tjänsten

Hur skapar jag ett inlogg till E-tjänsten?
Om du inte har fått ett konto ännu till vår E-tjänst så ber vi dig att kontakta någon av våra verksamhetsutvecklare för hjälp att registrera ett konto. Du loggar sedan in med ditt personnummer som användarnamn och det lösenord du har får per mail. Väl inne på E-tjänsten kan de sedan byta till valfritt lösenord genom att gå in på ”Användare”.

Jag har glömt mitt lösenord – hur gör jag för att få ett nytt?
Om du har glömt ditt lösenord kan du enkelt skicka efter ett nytt genom att trycka på ”Glömt lösenord” längst ner på inloggningssidan. Fyll i ditt personnummer och välj om du vill få det nya lösenordet på mail eller som SMS. Om du inte fått ett mail inom ett par minuter så ber vi dig kontrollera så att mailet inte hamnat bland din skräppost.

Kan jag byta lösenord?
Självklart! Du byter ditt lösenord genom att logga in och därefter gå in på ”Användare”. Här kan du sedan ändra ditt lösenord.

Jag har fyllt i mina inloggningsuppgifter och tryckt på ”Logga in”, men inget händer. Vad gör jag?
Testa först att logga in via en annan webbläsare.

Jag ser ingen knapp/text för signering, vad är fel?
Kontrollera så att alla sammankomster har registrerats med både närvaro och timmar. Om någon sammankomst har ställts in behöver denna tas bort innan signering kan göras. Kontrollera även så att det finns en arbetsplan ifylld.

Vi har fått en till deltagare i gruppen, men knappen för ”Lägg till person” syns inte på arrangemanget. Vad gör jag?
Troligtvis behöver maxantalet för deltagare på ditt arrangemang höjas. Detta kan våra verksamhetsutvecklare hjälpa dig med.

Ska jag signera efter varje sammankomst?
Nej, du signerar enbart en gång - efter samtliga träffar i studiecirkeln har genomförts.

Vi är två ledare som båda vill se deltagarlistan, går det?
Ja, båda ledarna kan logga in och se listan om en till ledare finns angiven på arrangemanget. Man kan bara föra närvaro på den/de träffar man ansvarar för. Huvudledare kan fritt fördela träffar till annan ledare. En annan ledare kan endast tilldela sin träff till huvudledare. Man kan också meddela SV:s personal vilket datum som avses, så lägger de träffen synlig för annan ledare.

Vi behövde byta datum för en av våra sammankomster – hur ändrar jag datumet i E-tjänsten?
Om ni skulle behöva ändra en sammankomst, exempelvis på grund av att träffen skjutits upp i samband med sjukdom, så kan du enkelt göra detta genom att först klicka på det arrangemang du vill ändra sammankomsten på och sedan klicka på knappen ”Mer”. Du får du fram en lista med saker du kan göra på arrangemanget – t.ex. lägga till sammankomster, ändra sammankomster eller lägga till deltagare. Här klickar du på ”Ändra sammankomst/er” och därefter kan du bl.a. byta datum för träffen.