Välkommen till SV:s E-tjänst

E-Tjänsten är plattform på webben för enklare rapportering och registrering av folkbildningsverksamhet. E-Tjänsten utvecklas gemensamt av bransch- och intresseorganisationen Studieförbunden i Samverkan. Under hösten 2021 sker också fler förbättringar i layout och anpassningar för att göra E-Tjänsten mer tillgänglig.

E-Tjänsten innehåller olika funktioner, både för ledare, för våra samverkande föreningar och för vår interna administration.

E-Tjänsten används främst av våra ledare. Den tidigare e-listan har ”flyttat in” i E-tjänsten. Här kan du registrera närvaro samt hantera dina studiecirklar och arrangemang via mobil, surfplatta eller dator. Det finns flera smarta funktioner, som att kunna skicka meddelanden till deltagare och bifoga dokument.

För att använda E-Tjänsten behöver du ha ett webbkonto hos oss. Kontakta din avdelning så hjälper dem dig att komma igång.

Från Folkbildningsrådet är det ett krav från 2022 om att införa digitala listor och elektronisk signering. Syftet är att höja den administrativa kvaliteten hos studieförbunden. SV startar därför upp elektronisk signering av arrangemang redan nu från och med den 16 augusti. Du som ledare loggar in med personnummer och lösenord, men vid slutsignering används BankID.

Här nedan kan du ta del av instruktionsfilm och lathund för hur det går till.
Om du inte har BankID, kontakta din avdelning för mer information.

Registrera närvaro digitalt 

Du hittar dina arrangemang på https://etjanst.sv.se  

Har du frågor om E-tjänsten, vänd dig till din kontaktperson på SV. 

Instruktioner för E-tjänsten

Så här fungerar det att registrera närvaro i E-tjänsten via dator, mobil eller surfplatta.

Lathundar

Här finns instruktioner  i PDF-format att ladda ner;

Registrera Närvaro Studiecirkel.pdf

Registrera Närvaro Kulturprogram.pdf

Instruktionsfilmer

 

Registrera närvaro studiecirkel

 

Registrera närvaro kulturarrangemang

 

Vanliga frågor och svar om e-tjänsten

Jag har glömt mitt lösenord, kan jag få ett nytt?

Tryck på "Glömt lösenord" så får du ett nytt lösenord skickat till dig via SMS eller e-post. Kolla i skräpkorgen om du ej ser denna e-post i din inkorg.

Jag vill byta lösenord, hur gör jag?

Logga in och gå till "Användare” och redigera dina kontouppgifter

Jag har fyllt i mina inloggningsuppgifter och tryckt på "Logga in", men det händer inget sen?

Testa att logga in via en annan webbläsare.

Jag ser ingen knapp/text för signering

Alla sammankomster ska vara registrerade med närvaro och antal timmar. Ta bort ev inställda sammankomster. Arbetsplanen skall vara ifylld.

Varför syns inte knappen för "Lägg till person"? Vi har ju fått en till deltagare i gruppen.

Kontakta SV, max antal personer kan vara satt för lågt (av SV).

Måste jag signera efter varje sammankomst?

Nej, du signerar när samtliga träffar i studiecirkeln har genomförts.

Vi är två ledare som båda vill se deltagarlistan, går det?

Ja, båda ledarna kan logga in och se listan om en till ledare finns angiven på arrangemanget. Man kan bara föra närvaro på den/de träffar man ansvarar för. Huvudledare kan fritt fördela träffar till annan ledare. En annan ledare kan endast tilldela sin träff till huvudledare. Man kan också meddela SVs personal vilket datum som avses, så lägger de träffen synlig för annan ledare.

Tips: Skapa en genväg i mobilen till e-tjänsten

 

  För iPhone                                       För Android

Steg 1: Öppna https://etjanst.sv.se i webbläsaren. Klicka på knappen i verktygsfältet.

e-tjanst-registering-iphone-android1

Steg 2: I listan välj alternativet ”Lägg till på sida” / ”Lägg till på hemskärm”


Steg 3: Ändra namn om du vill, klicka sedan på "Lägg till"

GrattisDu hittar nu genvägen på din hemskärm och kan flytta runt den som en vanlig app i mobilen. 

e-tjanst-registrering-iphone-android3