Media & kommunikation

Marknadsföring genom sociala medier för kulturarvsföreningar

Sociala medier är ett viktigt verktyg för att nå ut och marknadsföra er verksamhet till en bred publik. Den historia, samlingar och berättelser som finns om er verksamhet är mycket värdefull. Sociala medier är väldigt användbart för att tillgängliggöra den här informationen.

Digitaliseringen i samhället ökar och det ger stora möjligheter för att nå ut med våra berättelser till en bred publik genom sociala medier. Med en aktiv Facebooksida för ert besöksmål kan ni få folk att prata om det ni gör och skapa och underhålla relationer med era besökare.

Under dagen går vi igenom från grunden vad Facebook är, hur vi kan använda det och varför det är ett bra sätt att nå ut till våra besökare. Vi bygger upp er sida med text och bilder, skapar inlägg, event och skapar en annons.


Kursen är digital och du får en länk ett par dagar innan kursdatum.

Arrangeras av Prisma Västra Götaland, ett nätverk som består av Förvaltningen för kulturutveckling, Innovatum Science Center, De kulturhistoriska museerna i Borås, Göteborgs stadsmuseum, Bohusläns hembygdsförbund, Dalslands fornminnes- och hembygdsförbund, Göteborgs hembygdsförbund, Västergötlands hembygdsförbund, Landsarkivet/Riksarkivet, Maritimt i Väst, NAV – Industri och arbetslivsmuseer i Väst, Bohusläns Museum, Västergötlands Museum och Studieförbundet Vuxenskolan.