Villaägarna blev digitala med oss!

Under våren gick Villaägarna Bergslagens styrelse studiecirkeln Bli digital. Nu kan de hålla digitala möten och de känner sig bekväma i den nya mötesformen. Bli digital är en studiecirkel som vänder sig till föreningar som vill lära sig att genomföra videomöten, digitala utbildningar och verksamhet på nätet.

Pernilla Löfquist Wedin, verksamhetsutvecklare SV Örebro län, håller i studiecirkeln Bli digital. Pernilla berättar att hon höll en utbildning för Villaägarna på rikstäckande nivå tidigare i vår och bland deltagarna fanns en styrelsemedlem från Villaägarna Bergslagen. Han ville gärna att deras styrelse skulle få möjlighet att gå samma utbildning.

pernilla-lofquist-wedin-2021.jpg– Det är väldigt roligt när något som man gör uppskattas och landar rätt hos deltagarna. Sju deltagare från styrelsen för Villaägarna Bergslagen träffades digitalt vid tre studiecirkeltillfällen och lärde sig grunderna för digitala möten, berättar Pernilla.

Era förutsättningar och behov

Bli digital innehåller enkla steg kring teknik och olika funktioner. Under cirkeln pratar man även om mötesteknik i den digitala sfären och vad som är bra att tänka på. Innehållet anpassas efter deltagarnas behov och förutsättningar.

– Deltagarna från Villaägerna Bergslagen var väldigt nöjda med utbildningen och tyckte att den hjälpt dem att bli bekväma i mötesformen och att de nu kan genomföra digitala möten på ett bättre sätt. Det känns fantastiskt roligt att kunna möta upp såna här behov, avslutar Pernilla.

INFORMATION

PLATS OCH TID
Studiecirkeln är digital och ni väljer själva dag och tid.

STUDIEMATERIAL
Bli digital

INTRESSERADE?
Härligt! Ni behöver vara minst tre personer för att delta. Kontakta Pernilla Löfquist Wedin, verksamhetsutvecklare för mer information: 070-855 55 06.