Lättläst version saknas
Tillbaka

TAKK och VI vill TAKKA

TAKK är en förkortning av Tecken som Alternativ  
och Kompletterande Kommunikation.
Det kallas också teckenkommunikation. 
TAKK är talat språk och tecken tillsammans.  

Vi vill TAKKA är SVs nya studiematerial  
för barn i förskoleåldern.  
SV Stockholm har gjort studiematerialet  
med pengar från Arvsfonden.   
Det finns också en handledning till studiecirkeln.  

Studiematerialet finns också för unga vuxna  
och för äldre. 
Då heter materialet Tecken förstås. 
Tecken till hands är en ordlista 
som finns till materialet.  

Materialet finns både för nybörjare  
och som fortsättning. 
Studieförbundet Vuxenskolans medarbetare  
beställer studiematerialet och handledningen  
hos SV Stockholm   

e-post stockholm@sv.se 
eller 
telefon 08-679 03 70  

Om du inte är SV-medarbetare, 
kontakta din lokala SV-avdelning  
för samarbete om studiecirkeln. 

Hitta din lokalavdelning här

Bearbetning till lättläst svenska: Ulla Bohman 

 

 

Mer på lättläst

  • Du skulle sagt så här, ministern! -...

    De flesta personer med intellektuell funktionsnedsättning röstar inte.Det är ofta för svårt att...

    Läs mer
  • DansVariation är glädje

    Projektet DansVariation är ett projekthos Studieförbundet Vuxenskolan i Stockholm.I projektet samarbetar SV med Teater Sláva.Allmänna...

    Läs mer
  • Lättläst - Mitt val får internationellt...

    Mitt val är succé internationellt!Våren 2019 fick Studieförbundet Vuxenskolanett internationell pris av projektet...

    Läs mer
  • Lättläst - Äntligen bra träning

    Dansa eller bli jagad av zombies eller leta skatter över hela världen. Den nya tekniken kan göra spel...

    Läs mer