"Friskt sjuk" lockade många, nu bjuder vi in till digitalt möte för att bilda en lokal förening under OCD-förbundet

Tisdag den 1 december bjuder vi in till ett uppstartsmöte för att påbörja arbetet med att starta en lokal förening under OCD-förbundet. Mötet är ett andra steg efter den digitala föreläsningen "Friskt sjuk" med Beatrice Olsson Raksuthee som öppet och ärligt delade mig sig av sina erfarenheter av att leva med OCD.

Måndagen den 23 november lockade den digitala föreläsningen "Friskt sjuk" närmare 30 deltagare som lyssnade till Beatrice Olsson Raksuthee som pratade om vad som händer när tvångstankar, ångest och tvångshandlingar tar över ens liv. Hon pratade även om hur det påverkar relationer och den egna självbilden.

Det var ett öppet och ärligt föredrag  som var mycket uppskattat av åhörarna som var med via länk. Det var ett stort engagemang och deltagarna delade tips och tankar med varandra.

Privat initiativtagare tog första steget till en lokal förening under OCD-förbundet

Föreläsningen var ett första steg i arbetet med att skapa ett lokalt nätverk kring OCD och på sikt starta en lokal förening under OCD förbundet. Initiativet kommer från en privatperson som kontaktade Maria Östby, verksamhetsutvecklare inom folkhälsa vid SV Örebro län.

- Det är väldigt roligt när det kommer initiativ som dessa och där vi som studieförbund kan vara behjälpliga på olika sätt. Vi har genom åren arrangerat föreläsningar som berör området OCD och vi har varje gång sett ett stort intresse. Nu finns det personer som vill organisera sig lokalt och den resan vill vi självklart vara med och stötta från vårt håll, säger Maria Östby.

Uppstartsmöte tisdag 1 december

Nu bjuder SV Örebro län in till ett digitalt möte via Zoom för att fortsätta arbetet med att bilda en lokal förening. Du som vill vara med och bidra är varmt välkommen att medverka!

ANMÄLAN

TISDAG 1 DECEMBER
Tid: kl. 17–18
Mötesform: Digitalt via Zoom
Anmälan: maria.ostby@sv.se

• Anmäl dig senast söndag 29 november.
  • Du får tillgång till en möteslänk efter anmälan.