Glad sommar!

Ytterligare ett halvår med restriktioner har passerat. Tillsammans har vi nått nya insikter, upptäckt nya möjligheter och hittat vägar för att umgås och genomföra verksamhet. Det digitala har blivit vardag, men det kan aldrig ersätta det fysiska mötet och gemenskapen som uppstår när man ses. Vi är många som längtar efter att krama en närstående och vi hoppas på en hösttermin då vi sakta kan återgå till en mer normal vardag.

VI SES I HÖST!
Läs mer om höstterminen och covid-19

Sommarstängt

Vi har stängt från och med den 18 juni och är tillbaka igen den 9 augusti. Våra kontor kommer att vara fortsatt stängda för besök, men växeln öppnar den 9 augusti. Vi återkommer med information om när och hur vi öppnar upp för fysiska möten igen.

VÄXELN ÖPPNAR 9 AUGUSTI
Den 14 juni upphörde våra lokala telefonnummer att gälla. Du når alla våra kontor via vår gemensamma växel 019-611 94 80 eller orebrolan@sv.se.

Måndag–fredag
Kl. 9–16
Kl. 12–13: lunchstängt

SUMMERCAMP

I augusti arrangerar vi SUMMERCAMP på 29:an i Örebro, vi smygöppnar vårt nya kulturhus som innehåller en helt ny dansstudio och två nya musikstudios. Mellan den 9–12 augusti kan du som är 12–25 år delta i workshops som leds av erfarna dansare, producenter och rappare.

GRATIS – 12–25 ÅR – HIPHOP – FIKA INGÅR

Vi expanderar!

Vår musikstudio Pennysound Studio har vuxit ur sina lokaler, och vi vill även kunna erbjuda dans och matlagningscirklar. Därför expanderar vi till nya lokaler på Storgatan 29 i Örebro. Där bygger vi nya studios, danssal och kök.

MUSIKSTUDIOS  – DANSSAL – KÖK

– Pssst… vi finns fortfarande kvar på Fabriksgatan 8 i Örebro!

Våra sociala promenader fortsätter!

Under våren startade vi "Sociala promenader" för att bidra till social samvaro och för att skapa en guldkantad tillvaro för seniorer. Promenaderna har varit väldigt uppskattade och vi kommer att promenera även i höst!

Vi planerar för att gå i augusti och september, vi återkommer med information om promenaderna fortsätter även senare i höst.

HALLSBERG
Start 17 augusti, klicka här för mer information

ASKERSUND
Start 18 augusti, klicka här för mer information

Vecka 36 – Vi ses på Zoom!

Vecka 36 är vår årliga föreningsvecka som sker tillsammans med många av våra samverkande föreningar inom funktionsrätt. Vecka 36 startade 2017 och sedan dess har vi samverkat med närmare 20 olika föreningar/aktörer.

ÖKAD KUNSKAP, FÖRSTÅELSE OCH NYA MÖTEN
Under Vecka 36 bjuder vi in allmänheten och intresserade till kostnadsfria föredrag på olika platser i länet för att sprida kunskap om föreningarnas arbete och för att knyta nya kontakter.

VI SES PÅ ZOOM!
I år kommer veckan att ske digitalt via Zoom och man måste anmäla sig för att ta del av en möteslänk till respektive arrangemang.

Höstens kurser och studiecirklar

Vi hoppas att vi snart kan erbjuda ett lika brett utbud av studiecirklar och kurser som vi är vana vid. Just nu kan du bland annat anmäla dig till:

TILL ALLA KURSER

Hänt och händer

• Höstens anhöriggrupper, FPS

För dig som står nära någon som lever med psykisk ohälsa, start i september. I samverkan med FPS och SV Örebro län.

• Vecka 36

En årligt återkommande föreningsvecka inom funktionsrätt. Veckan syftar till ökad kunskap, förståelse och nya möten.

• Parkinson, mat och digitala möten

Genom digitalt stöd och stark samverkan anordnade vi och Parkinson Örebro län två uppskattade digitala tillfällen via Zoom.

• Studiecirkel fick nytt liv online

Olaus Petri Hembygdsförening digitaliserade den omtyckta studiecirkeln "Hur det var att bo på norr under 50- och 60-talet".

• Livet som vuxen med funktionsnedsättning

Digitala samtalsträffar för anhöriga, sker tillsammans med FUB. Höstens första träff sker 8 september, tema "boende".