Oktoberfest med SPF Seniorerna Laxå

Fredagen den 22 oktober var det äntligen dags för oktoberfest på Casselgården i Laxå tillsammans med SPF Seniorerna Laxå. Efterlängtat umgänge, god mat och en manskör med 23 starka röster som fick stående ovationer.

Efter två år var det äntligen dags!

Redan för två år sedan började föreningen prata om att bjuda in Askersunds manskör och anordna en Oktoberfest i Laxå. Planerna har legat på is sedan dess till följd av pandemin, men nu var det äntligen dags!

Oktoberfesten lockade 46 förväntansfulla pensionärer och de som inte kunde ta sig dit på egen hand erbjöds skjuts, vilket gjorde att många medlemmar i 90-årsåldern kunde delta.

– Det var så roligt att så många som kom. Det känns fint att vara en del av ett sånt här arrangemang, speciellt i tider som dessa när vi inte har kunnat träffas. Alla var så glada och kören var fantastisk, berättar Ibrahim "Ibbe" Altamimi, verksamhetsutvecklare SV Örebro län.

I BILD: Deltagarna lyssnar till Askersunds manskör.

Tyrolerhattar, leederhosen och dirndl

Stämningen var på topp och Askersunds manskör med 23 starka röster bjöd på allt från stämsång till ett rockmedley med allt från Honky Tonk Women med Rolling Stones och 800 grader med Ebba Grön. Den ena solisten efter den andra klev fram och rockade loss framför en hänförd publik som tackade dem med stående ovationer.

– Många som kom hade klätt sig i tyrolerhattar och lämpliga kläder så som leederhosen och dirndl (traditionsenig klädsel bestående av kjol/klänning, blus och förkläde). Det var en lyckad kväll, avslutar Ibbe glatt.

I BILD: Ett glatt gäng i traditionsenliga kläder.