Sociala promenader i Hallsberg

Pandemin har pågått i över ett år och behovet av att träffa andra människor är stort. Vi är många som saknar den sociala gemenskapen och en normal vardag. För att sprida lite hopp och glädje erbjuder vi sociala promenader. Promenaderna syftar till att främja social gemenskap för seniorer.

PROMENERA MED OSS

Nu kan du få sällskap av Ann, Elisabeth och Tuula från SV Örebro län. Vi kommer att promenera varje tisdag, kl. 13.30. Promenaden är cirka 30 minuter lång och vi går i centrala Hallsberg. Under promenaderna utforskar vi närmiljön och pratar om olika ämnen.

Ann och Elisabeth jobbar som högläsare och besöker vanligtvis länets boenden. Tuula håller i trådarna på vårt kontor i Hallsberg.
Ann Andersson, högläsare SV Örebro länElisabeth Sandberg, högläsare SV Örebro län

tuula-lundberg.jpg

DU KAN ÄVEN RINGA

Om du inte kan delta på våra promenader men vill ha någon att prata med så går det bra att ringa.

NÄR: tisdagar kl. 13.30, start 16 mars
SAMLINGSPLATS: utanför Dagcentralen Åsen
ANMÄLAN: ingen anmälan krävs
KONTAKT: Tuula 070-855 39 02
ÖVRIGT: vi tar gemensamt ansvar för trygga promenader

GOD DAG GOD DAG!

Promenaderna är en del av vårt projekt God dag God dag. Vi knackar på! med finansiering från Socialstyrelsen. Projektet syftar till att främja social gemenskap för seniorer. Om du har frågor om projektet eller om vårt folkhälsoarbete i allmänhet är du välkommen att kontakta verksamhetsutvecklare Maria Östby:

Maria Östby
Verksamhetsutvecklare SV Örebro län
maria.ostby@sv.se

MATERIAL

BILDER, HÖGUPPLÖSTA
Klicka på respektive namn för att spara bilden.

Ann Andersson
Högläsare inom SV Örebro läns koncept Kultur i vården. Hon besöker vanligtvis boenden i Örebro län för att läsa högt, sjunga mm. för att ge seniorerna en guldkantad tillvaro.

Elisabeth Sandberg, samma som ovan.

Maria Östby, verksamhetsutvecklare inom folkhälsa med ansvar för projektet.

AFFISCH
”Promenera med oss”, information om promenaderna med start den 16 mars.